Marie-Hélène
Plumet
Courriel
marie-helene.plumet [at] parisdescartes.fr
Statut
Associé
Université Paris Descartes
Axe de recherche
Variabilités, évaluation, remédiation
Publications
Article dans une revue
- titre
- Les relations d’enfants avec TSA avec leurs pairs à l’école maternelle : analyse de la littérature et observations systématiques en dispositifs inclusifs
- auteur
- Stella Tsamitrou, Sara Ramos Pereira, Gaëtan Briet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Marie-Hélène Plumet
- article
- La Nouvelle revue – Éducation et société inclusives, 2024, N° 98-99 (1), pp.83-100. ⟨10.3917/nresi.098.0083⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Atypie Friendly: a university inclusion program for students with Autism Spectrum Disorder (ASD) in France
- auteur
- Federica Cilia, Mélina Dell'Armi, Marie-Hélène Plumet, Jeanne Kruck
- article
- Journal of Modern Education Review, In press
- Accès au bibtex
-
- titre
- ‘We need to change our way of thinking about education’: a thematic analysis of university staff’s experience supporting autistic students in France
- auteur
- Emma Mcpeake, Kristopher Lamore, Émilie Boujut, Joelle El Khoury, Céline Clément, Sabine Zorn, Marie-Hélène Plumet, Catherine Pellenq, Émilie Cappe
- article
- International Journal of Inclusive Education, 2024, pp.1-22. ⟨10.1080/13603116.2024.2380269⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- The importance and challenges of observing social interactions in autistic preschoolers during inclusive educational settings: A scoping review
- auteur
- Stella Tsamitrou, Marie-Hélène Plumet
- article
- Autism & Developmental Language Impairments, 2024, 9, ⟨10.1177/23969415241227077⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Les relations d’enfants avec TSA avec leurs pairs à l’école maternelle : analyse de la littérature et observations systématiques en dispositifs inclusifs
- auteur
- Stella Tsamitrou, Sara Ramos Pereira, Gaëtan Briet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Marie-Hélène Plumet
- article
- La Nouvelle revue – Éducation et société inclusives, 2024, N° 98-99 (1), pp.83-100. ⟨10.3917/nresi.098.0083⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Le développement des interactions sociales d’enfants avec trouble du spectre de l’autisme dans une unité d’enseignement en maternelle
- auteur
- Stella Tsamitrou, Marie-Hélène Plumet
- article
- Annales Médico-Psychologiques, Revue Psychiatrique, 2023, 181 (5), pp.432-439. ⟨10.1016/j.amp.2022.09.006⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- “I just need a little more support”: A thematic analysis of autistic students’ experience of university in France
- auteur
- Emma Mcpeake, Kristopher Lamore, Emilie Boujut, Joelle El Khoury, Catherine Pellenq, Marie-Hélène Plumet, Emilie Cappe
- article
- Research in Autism Spectrum Disorders, 2023, 105, pp.102172. ⟨10.1016/j.rasd.2023.102172⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- “I just need a little more support”: A thematic analysis of autistic students’ experience of university in France
- auteur
- Emma Mcpeake, Kristopher Lamore, Emilie Boujut, Joelle El Khoury, Catherine Pellenq, Marie-Hélène Plumet, Emilie Cappe
- article
- Research in Autism Spectrum Disorders, 2023, 105, pp.102172. ⟨10.1016/j.rasd.2023.102172⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Trajectoires développementales des différentes formes d’imitation et de leurs relations avec le développement cognitif et communicatif chez des enfants présentant un TSA
- auteur
- Gaëtan Briet, Gaïd Le Maner-Idrissi, Marie-Hélène Plumet, Tanguy Seveno, Olivier Le Marec, Sandrine Le Sourn-Bissaoui
- article
- Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence, 2022, 70 (5), pp.235-243. ⟨10.1016/j.neurenf.2022.05.008⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Trajectoires développementales des différentes formes d’imitation et de leurs relations avec le développement cognitif et communicatif chez des enfants présentant un TSA
- auteur
- Gaëtan Briet, Gaïd Le Maner-Idrissi, Marie-Hélène Plumet, Tanguy Seveno, Olivier Le Marec, Sandrine Le Sourn-Bissaoui
- article
- Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence, 2022, 70 (5), pp.235-243. ⟨10.1016/j.neurenf.2022.05.008⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Promoting narrative skills in 5- to 8-year-old French-speaking children: The effects of a short conversational intervention
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Thérèse Le Normand, Marie-Helène Plumet, Juliette Elie-Deschamps
- article
- First Language, 2020, 40 (3), pp.225-250. ⟨10.1177/0142723720901614⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Troubles de la communication sociale et neurodéveloppement
- auteur
- Marie-Hélène Plumet
- article
- Contraste - Enfance et handicap, 2020, N° 51 (1), pp.241-258. ⟨10.3917/cont.051.0241⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Promoting narrative skills in 5- to 8-year-old French-speaking children : The effects of a short conversational intervention
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Thérèse Le Normand, Marie-Hélène Plumet, Juliette Elie-Deschamps
- article
- First Language, 2020, 40 (3), pp.225-250. ⟨10.1177/0142723720901614⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Attentes, besoins et perceptions des parents et des professionnels
- auteur
- Céline Voiseux, Marie-Hélène Plumet, Émilie Cappe
- article
- La Nouvelle revue – Éducation et société inclusives, 2019, N° 86 (2), pp.241-261. ⟨10.3917/nresi.086.0241⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Suivi des trajectoires de développement cognitif et social d'enfants TSA scolarisés en unités d'enseignement maternelle : données sur 2 ans
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Gaëtan Briet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Gaïd Le Maner-Idrissi, Méguy Marie, Andréa Kocha, Virginie Dardier, Tanguy Sevenoa, Jean Pierre-Malena, Jean-Louis Adrien
- article
- Enfance, 2017, Décembre (4), pp.585-598
- Accès au bibtex
-
- titre
- Suivi des trajectoires de développement cognitif et social d'enfants TSA scolarisés en unités d'enseignement maternelle : données sur 2 ans
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Gaëtan Briet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Gaïd Le Maner-Idrissi, Méguy Marie, Andréa Koch, Virginie Dardier, Tanguy Seveno, Jean Pierre-Malen, Jean-Louis Adrien
- article
- Enfance, 2017, N° 4 (4), pp.585-598. ⟨10.3917/enf1.174.0585⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Micro-analysis of Social Interactions between Autistic Children and Normal Adults in Semi-structured Play Situations
- auteur
- Carole Tardif, Marie-Hélène Plumet, Janine Beaudichon, Delphine Waller, Manuel Bouvard, Marion Leboyer
- article
- International Journal of Behavioral Development, 2016, 18 (4), pp.727 - 747. ⟨10.1177/016502549501800409⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Typical and Atypical Pragmatic Functioning of ASD Children and Their Partners: A Study of Oppositional Episode in Everyday Interactions.
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano
- article
- Journal of Autism and Developmental Disorders, 2015, 45 (1), pp.53-67. ⟨10.1007/s10803-014-2164-0⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Typical and Atypical Pragmatic Functioning of ASD Children and Their Partners: A Study of Oppositional Episodes in Everyday Interactions
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano
- article
- Journal of Autism and Developmental Disorders, 2014, 45 (1), pp.53-67. ⟨10.1007/s10803-014-2164-0⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Typical and Atypical Pragmatic Functioning of ASD Children and Their Partners: A Study of Oppositional Episodes in Everyday Interactions
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano
- article
- Journal of Autism and Developmental Disorders, 2014, 45 (1), pp.53-67. ⟨10.1007/s10803-014-2164-0⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Impact of Prenatal Diagnosis on Neurocognitive Outcomes in Children with Transposition of the Great Arteries
- auteur
- Johanna Calderon, Nathalie Angeard, Sylvain Moutier, Marie-Hélène Plumet, Isabelle Jambaqué, Damien Bonnet
- article
- The Journal of Pediatrics, 2012, 161 (1), pp.94-98.e1. ⟨10.1016/j.jpeds.2011.12.036⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Executive function and theory of mind in school‐aged children after neonatal corrective cardiac surgery for transposition of the great arteries
- auteur
- Johanna Calderon, Damien Bonnet, Cyril Courtin, Susan Concordet, Marie‐helene Plumet, Nathalie Angeard
- article
- Developmental Medicine and Child Neurology, 2010, 52 (12), pp.1139-1144. ⟨10.1111/j.1469-8749.2010.03735.x⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- La négociation dans les interactions conflictuelles : Une contribution à l'évaluation différentielle d'enfants autistiques de "haut niveau
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- Enfance, 2009, 1/2009 (1), pp.143-156
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Pragmatic functioning in natural setting and the emergence of ‘theory-of-mind' in autistic and control children. A comparative study
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet, Sylvia Cupello, Carole Tardif
- article
- Psychology of Language and Communication, 2004, 8 (1), pp.25-42
- Accès au bibtex
-
- titre
- L'enfant psychologue : développement précoce des connaissances sur les phénomènes mentaux
- auteur
- Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Marie-Hélène Plumet
- article
- Psychologie et Education, 2003, 1, pp.13-29
- Accès au bibtex
-
- titre
- L’hypothèse d’un déficit des fonctions exécutives dans l’autisme
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, C. Hughes, Carole Tardif, Marie Christine Mouren-Simeoni
- article
- Psychologie Française, 1998
- Accès au bibtex
-
Communication dans un congrès
- titre
- Profils développementaux et orientation scolaire des enfants autistes après l'unité d'enseignement en maternelle,
- auteur
- Stella Tsamitrou, Gaëtan Briet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Marie-Hélène Plumet
- article
- Réseau Interuniversitaire de Psychologie du Développement et de l’Éducation : Développement, éducation et apprentissages tout au long de la vie", Laboratoire Lorrain de Psychologie et Neurosciences (2LPN, UR 7489), Jun 2025, Nancy, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Cognitive and social development of children with ASD attending new inclusive classrooms in french preschools : a 3 years follow-up
- auteur
- Gaëtan Briet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Gaïd Le Maner-Idrissi, Stela Tsamitrou, Marie-Hélène Plumet
- article
- 12th Autism-Europe International Congress, Sep 2019, Nice, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Evolution développementale des enfants avec un trouble du spectre de l’autisme scolarisés en Unité d’Enseignements en Maternelle : suivi sur 3 ans.
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Gaëtan Briet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Gaïd Le Maner-Idrissi, Tanguy Seveno, Malen J.P, Jean-Louis Adrien
- article
- Deuxième journée d’étude du comité scientifique et technique du CRA Bretagne, Nov 2018, Rennes, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Évolution développementale des enfants avec un trouble du spectre de l’autisme scolarisés en Unité d’Enseignements en Maternelle : suivi sur 3 ans
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Gaëtan Briet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Gaïd Le Maner-Idrissi, Tanguy Seveno, Jean-Pierre Malen, Jean-Louis Adrien
- article
- 59ème Congrès annuel de la Société Française de Psychologie, 2018, Reims, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- A short conversational intervention to improve narrative content in typically developing and high-functioning children with ASD
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- The Annual Meeting of the Jean Piaget Society, May 2018, Amsterdam, Netherlands
- Accès au bibtex
-
- titre
- Suivi des trajectoires de développement cognitif et social d'enfants TSA scolarisés en unités d'enseignement maternelle : données sur 2 ans
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Virginie Dardier, Gaïd Le Maner-Idrissi, Jean-Louis Adrien, Gaëtan Briet, Méguy Marie, Andrea Koch
- article
- 10e colloque international du RIPSYDEVE (Réseau Interuniversitaire de Psychologie du Développement et de l’Éducation), Centre PsyClé (EA 3272) – Aix Marseille Université, Jun 2017, Aix en Provence, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- The effects of a short intervention procedure on the narrative skills of high- functioning children with ASD
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- Congress of the International Assocation for the Study of Child Language (IASCL 2017), Jul 2017, Lyon, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Towards more ecological measures of Theory of mind in children with autism: Opportunities and cost of using cognitive resources in communication contexts.
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano, Marie-Thérèse Le Normand
- article
- XVI European Conference on Developmental Psychology (ECDP2013), Sep 2013, Lausanne, Switzerland
- Accès au bibtex
-
- titre
- La prise en compte des points de vue en contexte naturel : étude des négociations d'oppositions dans des familles d'enfants avec autisme ou à développement typique
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano
- article
- Séminaire du Laboratoire de psychologie du développement et de l'éducation, CRPCC (EA 1285), Université de Rennes 2, Dec 2013, Rennes, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Attribution of false belief in French children: Décalages between tasks and cultural differences.
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet, Nathalie Angeard, Sylvain Moutier,
- article
- 42nd Annual Meeting of the Jean Piaget Society,, 2012, Toronto, Canada
- Accès au bibtex
-
- titre
- Typical and atypical communicative functioning in everyday interactional settings
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- AutismComSym 2011: Communicative and symbolic behaviors in autistic children, 2011, Paris, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Oral narratives with pedagogical intervention as a way to improve reading comprehension: A longitudinal study
- auteur
- Helène Makdissi, Edy Veneziano, Marie Pierre Baron, Andrée Boisclair, Chantal Caracci-Simon, Christian Hudelot, Marie-Hélène Plumet, Serge Poncin, Nathalie Salagnac
- article
- IASCL 2011, International Conference on the Study of Child Language, 2011, Montreal, Canada
- Accès au bibtex
-
- titre
- Oral narratives, dialogical intervention and reading comprehension: A study of 5-to-8 years old French children.
- auteur
- Edy Veneziano, Laetitia Albert, Andrée Boisclair, Marie Pierre Baron, Chantal Caracci-Simon, Juliette Elie-Deschamps, Emilie Hebert, Christian Hudelot, Marie-Thérèse Le Normand, Helène Makdissi, Marie-Hélène Plumet, Serge Poncin, Nathalie Salagnac
- article
- IASCL 2011, International Conference on the Study of Child Language, 2011, Montreal, Canada
- Accès au bibtex
-
- titre
- Taking into account mutual intentions in natural setting: A comparative study of the negotiation of oppositional episodes in autistic and typical children.
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- IASCL 2011, International Conference on the Study of Child Language, 2011, Montreal, Canada
- Accès au bibtex
-
- titre
- Récits oraux, interventions dialogiques et leur lien avec les compétences en lecture et écriture chez l'enfant français de 5 à 8 ans.
- auteur
- Helène Makdissi, Edy Veneziano, Laetitia Albert, Marie Pierre Baron, Andrée Boisclair, Chantal Caracci-Simon, Juliette Elie-Deschamps, Emilie Hebert, Christian Hudelot, Marie-Thérèse Le Normand, Marie-Hélène Plumet, Serge Poncin, Nathalie Salagnac, Pauline Ps Sirois
- article
- 17th European Conference on Reading: Literacy and Diversity., Jul 2011, Mons, Belgique
- Accès au bibtex
-
- titre
- Communicative and symbolic behaviors in autistic children; Functional specificities and conditions of appearance
- auteur
- Laurent Danon-Boileau, Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano
- article
- Communicative and symbolic behaviors in autistic children, Feb 2011, Paris, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Le rôle d'une procédure d'intervention dialogique sur l'apprentissage et l'évaluation des compétences narratives chez l'enfant francophone de 5 à 8 ans.
- auteur
- Christian Hudelot, Edy Veneziano, Laetitia Albert, Chantal Caracci-Simon, Juliette Elie-Deschamps, Marie-Thérèse Le Normand, Marie-Hélène Plumet, Serge Poncin, Nathalie Salagnac
- article
- 17th European Conference on Reading: Literacy and Diversity, Jul 2011, Mons, Belgique
- Accès au bibtex
-
- titre
- The role of a dialogical intervention procedure on the learning and the evaluation of narrative in 5-to-8 years old French children
- auteur
- Edy Veneziano, Laetitia Albert, Chantal Caracci-Simon, Juliette Elie-Deschamps, Emilie Hebert, Christian Hudelot, Marie-Thérèse Le Normand, Marie-Hélène Plumet, Serge Poncin, Nathalie Salagnac
- article
- 17th European Conference on Reading: Literacy and Diversity. Mons, Belgique. 31 juillet -3 août., Jul 2011, Mons, Belgium
- Accès au bibtex
-
- titre
- Studies of Natural interaction in Children with Autism Spectrum Disorders : Strengths and challenges in everyday communication.
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- Jean Piaget Society Annual Conference : "Development At Risk: Typical & Atypical Developmental Pathways"., Jun 2009, Park City, Utah, United States
- Accès au bibtex
-
- titre
- Typical and atypical pragmatic functioning in the everyday interactions of children with ASD.
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- Jean Piaget Society Annual Conference : "Development At Risk: Typical & Atypical Developmental Pathways"., Jun 2009, Park City, Utah, United States
- Accès au bibtex
-
- titre
- Negotiation in naturally-occurring conflictual interactions: A contribution to the differential assessment of high-functioning autistic children
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- Diagnosing autism: what is new?
Sixièmes rencontres du Réseau interdisciplinaire Autisme-Science, Oct 2008, Paris, France - Accès au bibtex
-
- titre
- Les savoir-faire pragmatiques d'enfants autistes lors de la négociation de conflits en situation naturelle : Une étude comparative
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- Aspects communicationnels et pragmatiques dans l'autisme, 2008, Paris, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Les savoir-faire pragmatiques d'enfants autistes lors de la négociation de conflits en situation naturelle : Une étude comparative. Symposium International “Aspects communicationnels et pragmatiques dans l'autism
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- Symposium International “Aspects communicationnels et pragmatiques dans l'autisme", Apr 2008, Paris, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Pragmatic functioning in natural setting: A comparative study of the negotiation of oppositional episodes in autistic and control children.
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet, Sylvia Cupello, Solenne Pingault, Carole Tardif
- article
- 7th Annual International Meeting for Autism Research, 2008, London, United Kingdom
- Accès au bibtex
-
- titre
- La théorie de l'esprit dans les interactions familiales : le développement de la négociation des oppositions chez des enfants autistes et des enfants témoins.
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet, Sylvia Cupello, Solenne Pingault, Carole Tardif
- article
- Le développement des métareprésentations chez l'enfant, 2008, Rouen, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Communication in natural settings: adaptation of familiar partners to autistic children during the negotiation of oppositional episodes
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet, Sylvia Cupello, Carole Tardif
- article
- 8th International Congress Autism Europe., Aug 2007, Oslo, Norway
- Accès au bibtex
-
- titre
- Communication in natural settings: adaptation of familiar partners to autistic children during the negotiation of oppositional episodes.
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet, Sylvia Cupello, Carole Tardif
- article
- 8th International Congress Autism Europe., 2007, Oslo, Norway
- Accès au bibtex
-
- titre
- Evaluation du fonctionnement pragmatique de la communication: mesures de la théorie de l'esprit in vivo et usage social du langage chez des enfants autistes et typiques
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet, Sylvia Cupello, Carole Tardif
- article
- Journée Autisme, Fondation de France, Nov 2006, Paris, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Evaluation du fonctionnement pragmatique de la communication: mesures de la théorie de l'esprit
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet, Sylvia Cupello, Carole Tardif
- article
- Vivo et usage social du langage chez des enfants autistes et typiques. Journée Autisme,, Nov 2006, Fondation de France, Paris, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- Autisme, Communication et Théorie de l'esprit
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano, Carole Tardif, Sylvia Cupello
- article
- Journée Autisme, 2004, Paris, France
- Accès au bibtex
-
Chapitre d'ouvrage
- titre
- Chapter 13. Promoting narratives through a short conversational intervention in typically-developing and high-functioning children with ASD
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- Narrative, Literacy and Other Skills, 25, John Benjamins Publishing Company, pp.305-332, 2019, Studies in Narrative, ⟨10.1075/sin.25.14ven⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Promoting narratives through a short conversational intervention in typically-developing and high-functioning children with ASD
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- Narrative, Literacy and Other Skills, 25, John Benjamins Publishing Company, pp.305-332, 2019, Studies in Narrative, ⟨10.1075/sin.25.14ven⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Anticipation des réactions et conduites persuasives dans les interactions d'enfants typiques ou avec autisme : le cas des épisodes d'opposition
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano
- article
- E. Sieroff, E. Drozda-Senkowska, A-M Ergis & S. Moutier (Eds). Psychologie de l'anticipation, Armand Colin, pp.193-213, 2014, Recherches
- Accès au bibtex
-
Poster de conférence
- titre
- Promoting narrative skills in French-speaking children through a short conversational interaction and the relation of its effectiveness to executive function skills
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Thérèse Le Normand, Marie-Hélène Plumet, Eleonora Bartoli, Juliette Elie-Deschamps
- article
- 17th International Pragmatics Conference, Jun 2021, Winterthur, Switzerland.
- Accès au bibtex
-
- titre
- Peut-on améliorer les performances narratives d’enfants avec TSA de bon niveau verbal ? Les effets positifs d’une intervention conversationnelle
- auteur
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet
- article
- 10è Colloque International RIPSYDEVE, Jun 2017, Aix-en-Provence, France.
- Accès au bibtex
-
- titre
- Evolution sur 2 ans de la communication d’enfants TSA scolarisés en Unité d’Enseignement Maternelle observés dans différentes situations dans la classe
- auteur
- Marie-Hélène Plumet, Méguy Marie, Andrea Koch, Edy Veneziano
- article
- 10è Colloque International RIPSYDEVE, Jun 2017, Aix-en-Provence, France.
- Accès au bibtex
-
- titre
- A conversational intervention procedure as a tool for improving and evaluating narrative skills : A study of 5-to-8 years old French children.
- auteur
- Edy Veneziano, Christian Hudelot, Laetitia Albert, Chantal Caracci-Simon, Juliette Elie-Deschamps, Emilie Hebert, Marie-Thérèse Le Normand, Marie-Hélène Plumet, Serge Poncin, Nathalie Salagnac
- article
- IASCL 2011, International Conference on the Study of Child Language, 2011, Montreal, Canada
- Accès au texte intégral et bibtex
-
Pré-publication, Document de travail
- titre
- Étude d'agrégation familiale des profils cognitifs et cliniques chez les apparentés de personnes atteintes d'autisme ou de trouble obsessionnel compulsif
- auteur
- Marie-Hélène Plumet
- article
- 2005
- Accès au texte intégral et bibtex
-