Publications HAL
Toutes nos publications sont disponibles sur la plateforme d’archives ouvertes HAL :
Site des archives HALArchives HAL
-
Communication dans un congrès
Modélisation statistique en composantes de navigation dans un site d'apprentissage en ligne
Colloque EPIQUE, Sep 2007, Nantes, France hal-2461558
-
Communication dans un congrès
Figurative language, pragmatic and theory of mind.
13th European Conference on Developmental Psychology,, Aug 2007, Jena, France hal-3148925
-
Communication dans un congrès
Theory of mind, pragmatic and idioms understanding in children.
13th European Conference on Developmental Psychology, Jena, Allemagne, 21-25 Août., Aug 2007, Jena, Germany hal-3148943
-
Communication dans un congrès
Five years-old’ naive conceptions about living things: typicality and inputs’ effects.
13ème European Conference on Developmental Psychology., Aug 2007, Jena, Germany hal-3148947
-
Article dans une revue
Identifying a transition period at the midpoint of an online collaborative activity: a study among adult learners
Computers in Human Behavior, 2007, 23 (3), pp.1355 - 1371. ⟨10.1016/j.chb.2004.12.013⟩ hal-1766130
-
Article dans une revue
Social Comparison and Affect: A Study Among Elderly Women
Journal of Social Psychology, 2007, 147 (2), pp.175 - 189. ⟨10.3200/SOCP.147.2.175-189⟩ hal-1766118
-
Article dans une revue
La douleur chez les personnes handicapées par suite d’une déficience intellectuelle : la repérer, l’évaluer, la traiter.
Revue mensuelle du CREAI – Languedoc-Roussillon, 2007 hal-3681439
-
Article dans une revue
Culture, gender, and the self: Variations and impact of social comparison processes.
Journal of Personality and Social Psychology, 2007, 92 (6), pp.1118-1134. ⟨10.1037/0022-3514.92.6.1118⟩ hal-2441596
-
Article dans une revue
Validation de l’échelle de mémoire transactive en langue française et adaptation au contexte académique
European Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée, 2007, 57, pp.59-68 hal-1922408
-
Article dans une revue
Le développement d'une conception causale des traits de personnalité chez les enfants entre 4 et 9 ans
Revue Internationale de Psychologie Sociale = International review of social psychology, 2007, 20 (3), pp.105-132 hal-1473320