Publications HAL
Toutes nos publications sont disponibles sur la plateforme d’archives ouvertes HAL :
https://hal.archives-ouvertes.fr/Archives HAL
-
Article dans une revue
Cross-cultural differences in visuo-spatial processing and the culture-fairness of visuo-spatial intelligence tests: an integrative review and a model for matrices tasks
Cognitive Research: Principles and Implications, 2022, 7 (11), ⟨10.1186/s41235-021-00350-w⟩ hal-3627526
-
Article dans une revue
Systemic vulnerability of coastal territories to erosion and marine flooding: A conceptual and methodological approach applied to Brittany (France)
International Journal of Disaster Risk Reduction, Elsevier, 2022, 78, pp.103122. ⟨10.1016/j.ijdrr.2022.103122⟩ hal-3706093
-
Article dans une revue
Improving student engagement during in-person classes by using functionalities of a digital learning environment
Computers and Education, Elsevier, 2022, 183, pp.104496. ⟨10.1016/j.compedu.2022.104496⟩ hal-3606900
-
Communication dans un congrès
Le développement cognitif est-il culturel? L'exemple de la motricité
Développement durable, développement de l'enfant, développement profressionnel, May 2022, Dinard, France hal-3681412
-
Article dans une revue
Can sitting postures influence the creative mind? Positive effect of contractive posture on convergent-integrative thinking
Creativity Research Journal, Taylor & Francis (Routledge), 2022 hal-3675723
-
Communication dans un congrès
Incidence and risk factors for care-related pain in children with motor disabilities in institutional settings.
European Academy of Childhood Disability, May 2022, Barcelone, Spain hal-3681703
-
Article dans une revue
Work-From-Home During COVID-19 Lockdown: When Employees’ Well-Being and Creativity Depend on Their Psychological Profiles
Frontiers in Psychology, Frontiers Media, 2022, 13, pp.862987. ⟨10.3389/fpsyg.2022.862987⟩ hal-3671607
-
Article dans une revue
Effects of verbal and visual support on learning by tablet-based drawing
Computers and Education, Elsevier, 2022, 181, pp.104460. ⟨10.1016/j.compedu.2022.104460⟩ hal-3611181
-
Article dans une revue
The recognition of emotions conveyed by emoticons and emojis: A systematic literature review.
Technology, Mind, and Behavior, 2022, 3 (2), ⟨10.1037/tmb0000067⟩ hal-3652665
-
Thèse
Développement d’une méthodologie de conversion du don de sang au don de plasma dans un système de don anonyme, volontaire et non-rémunéré, au travers des théories du comportement planifié et de l’implémentation d’intentions
Psychologie. Université Rennes 2, 2022. Français. ⟨NNT : 2022REN20007⟩ hal-3681941